Bijbel (NT): Het verraad van Jmmanuel (Jezus) door Judas!
Bert(AWRvB)
2024-06-14 19:24:46 UTC
Bijbel (NT): Het verraad van Jmmanuel (Jezus) door Judas!

Jmmanuel leerde de mensen voor zichzelf te denken!

Judas heeft dat alles opgeschreven en aan de Romeinen verkocht!

Ik vind het vreemd dat daar ruzie over was en is!

Wat er precies verder gebeurde weet ik niet!

Het zijn de Romeinen geweest de het huidige Nieuwe Testament hebben
geschreven maar die leer moest passen bij de vele goden die de Romeinen
al hadden.

figu.org
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde https://www.sterrenkunde.nl/index/verenigingen/
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
De ongekruisigde (ds.)
2024-06-14 21:02:24 UTC
["Followup-To:" header set to nl.religie.]
Post by Bert(AWRvB)
Bijbel (NT): Het verraad van Jmmanuel (Jezus) door Judas!
Het Latijnse alfabet kent geen letter J ! Wat nu?
Post by Bert(AWRvB)
Jmmanuel leerde de mensen voor zichzelf te denken!
Niet helemaal gelukt dus...
--
De Kerk van Roodkapje (KvR) belijdt de enige ware religie! De
Rode Macht van Roodkapje is wetenschappelijk onderzocht en
bevestigd (google roodverschuiving).
Bert(AWRvB)
2024-06-15 18:36:20 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Bijbel (NT): Het verraad van Jmmanuel (Jezus) door Judas!
Het Latijnse alfabet kent geen letter J ! Wat nu?
J is het Hebreeuwse woord Jod (letter met de waarde 10)!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hebreeuws_alfabet

(Ik blijk Joodse voorouders te hebben vandaar dat ik Hebreeuws
[Iefriet] leerde. Ik wil niets met oorlogen te maken hebben!)

Ruud Harmsen
2024-06-16 08:00:07 UTC
Post by Bert(AWRvB)
(Ik blijk Joodse voorouders te hebben
Ik niet, voor zo ver ik wee.
Post by Bert(AWRvB)
vandaar dat ik Hebreeuws
[Iefriet] leerde. Ik wil niets met oorlogen te maken hebben!)
Ivrit graag, met een v. Was oorspronkelijk een b (als in Hebreeuws),
werd later in bepaalde posities, waaronder deze een v. Maar never
nooit een f! Zelfs niet door assimilatie, in modern Hebreeuws.
Ruud Harmsen, https://rudhar.com
het varken van Breslau
2024-06-16 08:04:12 UTC
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Ifrit, also spelled as efreet, afrit, and afreet, is a powerful type of
demon in Islamic culture. The ʿafārīt are often associated with the
underworld and identified with the spirits of the dead, and have been
compared to evil geniī loci in European culture...
"Wie een kuil graaft voor een ander wordt moe"
De ongekruisigde (ds.)

(da's lang geleden)
Sam Kafka
2024-06-16 15:14:58 UTC
Post by Bert(AWRvB)
(Ik blijk Joodse voorouders te hebben vandaar dat ik Hebreeuws
[Iefriet] leerde.
Ik blijk apen als voorouders te hebben (tenminste, volgens Darwin),
vandaar dat ik bananen enz erg lekker vind!
Post by Bert(AWRvB)
Ik wil niets met oorlogen te maken hebben!)
Jij potst anders behoorlijk veel over oorlogen! Met name die tussen
Rusland en Oekraïne! En je krijgt er maar geen genoeg van de Oekraï-
ners als menseneters, orgaandieven, oorlogsmisdadigers enz af te
schilderen!

Als jij echt niks met oorlogen te maken zou willen hebben zou jij alleen
maar gezellige potsen doen over Bigfoots, UFO's, magneetjes die gauw
stukgaan enz!
Sam Kafka
Bert(AWRvB)
2024-06-16 20:03:21 UTC
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Zoiets heet bronnenonderzoek!

Op universiteiten is het gewoon om bronnenonderzoek te doen!

Blijkbaar mis je het vermogen om na te denken!
Het is overigens zo dat NAZIS dol zijn op mensen zoals jij!!!

Sam Kafka
2024-06-16 20:27:39 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Post by Sam Kafka
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Voor iemand die beweert niets met oorlogen te maken willen hebben doe
jij verdacht veel "bronnenonderzoek" naar oorlogen! Verklaar dat maar
eens!
Post by Bert(AWRvB)
Op universiteiten is het gewoon om bronnenonderzoek te doen!
Ja, maar jij bent niet verbonden aan een universiteit! Integendeel
zelfs! zou ik daaraan willen toevoegen!
Post by Bert(AWRvB)
Blijkbaar mis je het vermogen om na te denken!
Dat is net zo'n domme opmerking als van bv de OmniBot als deze beweert
dat "niemand" in jouw potsen geinteresseerd is!
Post by Bert(AWRvB)
Het is overigens zo dat NAZIS dol zijn op mensen zoals jij!!!
Om op te eten? Of om mijn organen te stelen?
Sam Kafka
Bert(AWRvB)
2024-06-16 21:28:17 UTC
Post by Sam Kafka
Post by Bert(AWRvB)
Post by Bert(AWRvB)
Het is overigens zo dat NAZIS dol zijn op mensen zoals jij!!!
Om op te eten? Of om mijn organen te stelen?
Mensen bij de overheid hebben hebben mij gevraagd om dit onafhankelijke
werk te gaan doen!!! Dus ik blijf bezig met dat werk wat van mij
verwacht wordt om te doen.
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
Sam Kafka
2024-06-17 06:37:06 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Mensen bij de overheid hebben hebben mij gevraagd om dit onafhankelijke
werk te gaan doen!!!
Wordt er dan niet van jou verwacht dat je die werkzaamheden een beetje
onder jouw eigen petje houdt en dat je er niet in een paar nieuws-
groepjes over gaat zitten roeptoeteren?
Post by Bert(AWRvB)
Dus ik blijf bezig met dat werk wat van mij verwacht wordt om te doen.
Zelfs als dat ten koste gaat van jouw eigen wetenschappelijk onderzoek
met magneetjes die gauw stukgaan en UFO aandrijvingsmechanismen?

Dat noem ik nog eens toewijding !!!
Sam Kafka
het varken van Breslau
2024-06-17 05:33:37 UTC
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Het sleutelwoord hier is niet "bronnen" maar "onderzoek". Dat houdt in
dat je je bronnen zeer, zeer kritisch beoordeelt. Iets zegt me dat jij
daarbij soms wel eens wat tekort schiet.
"In the beginning there was nothing, which exploded. (Terry Pratchett)"
Pandora
2024-06-16 09:55:06 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Het zijn de Romeinen geweest de het huidige Nieuwe Testament hebben
geschreven maar die leer moest passen bij de vele goden die de Romeinen
al hadden.
Waarom hebben ze dat dan in het Grieks (Koinè) gedaan?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koin%C3%A8

https://nl.wikipedia.org/wiki/Papyrus_52

https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Sinaiticus
het varken van Breslau
2024-06-16 11:30:46 UTC
Post by Pandora
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Op zich is het natuurlijk zo dat 'beschaafde' Romeinen vaak Grieks
spraken. Net zoals de meesten van de meer ontwikkelden in de
laat-Hellenistische en Romeinse tijd.
--
"Wir schaffen das"